Creatief en Taalkundig
Bij een creatief en taalkundig beroep kijk je vaak net even op een andere manier, gebruik je je fantasie in je werk en probeer je origineel te zijn. Als beeldend kunstenaar kun je bijvoorbeeld een schilderij maken van iets wat niet bestaat.
Voorbeelden van beroepen zijn: journalist, fotograaf, acteur, schrijver, zanger, beeldhouwer, grafisch ontwerper, maar ook bibliothecaris of conservator in een museum.
Bekijk challenges binnen dit thema
Op bedrijfsbezoek bij DVC
Creatief en Taalkundig
DVC (Dokkumer Vlaggen Centrale) is dé specialist op het gebied van vlaggen, doeken en signing. Dit geldt voor zowel de internationale markt als kleinere ondernemers. DVC kenmerkt zich door voortdurende innovatie in druktechnieken, liefde voor het vak, betrokkenheid en servicegerichtheid. Bij de Dokkumer Vlaggen Centrale kun je terecht voor een breed assortiment opvallende promotionele producten voor buiten én binnen. Leerlingen zijn van harte welkom om bij ons op het bedrijf een kijkje te komen nemen. Wil je meer weten over ons ons productieproces of zien hoe wij werken? Kom gerust langs voor een inspirerende rondleiding. Aanvragen voor een bezoek aan ons bedrijf gaan via de regiocoördinatoren.
Stage bij DVC
Creatief en Taalkundig
DVC (Dokkumer Vlaggen Centrale) is dé specialist op het gebied van vlaggen, doeken en signing. Dit geldt voor zowel de internationale markt als kleinere ondernemers. DVC kenmerkt zich door voortdurende innovatie in druktechnieken, liefde voor het vak, betrokkenheid en servicegerichtheid. Bij de Dokkumer Vlaggen Centrale kun je terecht voor een breed assortiment opvallende promotionele producten voor buiten én binnen. DVC kijkt graag vooruit! Vandaar dat wij ook het hele jaar door open staan voor stages en afstudeeropdrachten. Heb jij belang bij een stage bij DVC of DVC Sign? Stuur gerust een mail met daarin je CV en voorwaarden naar vacatures@dvc.nl, dan kijken wij naar de mogelijkheden.
LauwersReclame challenge
Creatief en Taalkundig
Je zoekt een bedrijf uit jou regio en maakt een heus reclameplan voor hen. Je kan deze opdracht zo creatief en uitgebreid aanvliegen als je maar wilt. Ga het gesprek aan met het bedrijf. In ons werk staat de opdrachtgever altijd centraal. Wat doen ze al aan reclame? Hebben ze nog wensen? Wie is hun doelgroep? Hoe bereik je deze doelgroep? Waar liggen nog kansen?
Make-over dorpshuis Raard VO
Creatief en Taalkundig
Het dorpshuis is toe aan een opfrisbeurt een make over en we dagen jou/ jullie uit om met ons mee te denken over hoe we dit dorpshuis kunnen verfraaien. We horen graag jouw ideeën en suggesties voor het vernieuwen en verbeteren van deze belangrijke ontmoetingsplek! Je mag zelf weten hoe je dit aan ons als bestuur gaat presenteren.